بهترین مرکز تعمیر کولر گازی اهواز با خدمات پس از فروش ✔

قطعاً شما تمایل دارید از سیستم  AC  یا کولر گازی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید. ضمن اینکه سعی دارید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا در وهله اول از بروز رایج‌ترین مشکلات کولر گازی جلوگیری کنید. با این وجود، هر چقدر هم مراقب باشید، مشکلات  AC خانگی همچنان ممکن است رخ دهند. برای اینکه از پیشرفت مشکلات و نواقص کولر گازی جلوگیری کنید، لازم است مشکلات AC خانگی را شناسایی و آن‌ها را در اسرع وقت تعمیر کنید. مرکز تعمیر کولر گازی اهواز می‌تواند مشکلات کولر گازی را تعمیر کند.در این مطلب مهم‌ترین مشکلاتی که کولرهای گازی با آن مواجه می‌شوند را ذکر کرده‌ایم. 

تعمیر کولر گازی اهواز

تعمیر کولر گازی اهواز زیر نظر متخصصین پرشین نوین اهواز

 

بیش‌ترین (رایج‌ترین) مشکلات کولر‌های گازی و راه‌های رفع آن

 مشکلات کولر گازی ممکن است برای هر سیستمی، حتی سیستم‌های جدید (در صورتی که به‌درستی نصب یا نگهداری نشوند)، رخ دهند. بنابراین اگر در حال تشخیص مشکلات  کولر گازی هستید، مراقب این علائم هشداردهنده باشید و در صورت نیاز با مرکز تعمیر کولر گازی اهواز تماس بگیرید.

رایج‌ترین مشکلات کولرگازی شامل موارد زیر است:

تهویه مطبوع به طور مداوم در حال کار است

کولر گازی روشن نمی‌شود

هوا جریان دارد اما بی‌تاثیر به نظر می‌رسد

باد گرم می‌وزد

سیستم تهویه مطبوع دائماً در حال توقف و شروع به کار است

با روشن شدن برق متناوب، کلید مدار یونیت AC قطع می‌شود

هوای AC مرکزی بوی نامطبوعی می‌دهد

عملکرد  واحد AC باعث نشت آب از دریچه‌های هوا می‌شود

آب از خروجی کندانسور  AC  در قسمت بیرونی خانه نشت می‌کند

فن باکس داکت روشن نمی‌شود

گرد و غبار به سرعت روی سطوح خانه می‌نشیند

هوای یک اتاق بسیار سردتر از دیگر اتاق‌ها است

هوای کولر بوی سوخته می‌دهد

افزایش صورتحساب قبض ماهانه انرژی

کولر گازی مدام کار می‌کند

مشکل: AC   کولرگازی دائماً کار می‌کند و نمی‌تواند به دمایی که شما تنظیم کرده‌اید، برسد. این موضوع منجر به دمای ناخوشایند در خانه شما در طول روز (به‌ویژه در ماه‌های تابستان) می‌شود و باعث افزایش قبض برق و آّب شما خواهد شد.

علل احتمالی: کار کردن مداوم کولر گازی دلایل مختلفی دارد. بهتر است این نوع بررسی‌ها توسط تعمیر کولر گازی اهواز انجام شود. فیلترهای هوای کثیف می‌توانند کار سیستم شما را برای رسیدن به دمای ایده‌آل دشوار کنند، یا ممکن است نشت مایع خنک‌کننده داشته باشید. این مشکل نیز توانایی دستگاه شما را برای خنک کردن هوا کاهش می‌دهد.

نحوه بررسی: ترموستات خود را بر روی 1 تا 2 درجه کمتر از دمای فعلی تنظیم کنید و ببینید چه مدت طول می‌کشد تا کولرگازی شما خاموش شود. در بیشتر موارد، باید کولر گازی ظرف چند ساعت خاموش شود. اگر خاموش نشود، واحد    AC شما دائماً کار می‌کند.

نحوه رفع مشکل  کولر گازی: در برخی موارد، ممکن است رفع این مشکلات به سادگی تعویض فیلتر هوا، تمیز کردن باکس داکت کولر و تنظیم یک برنامه دمایی مناسب برای کولر در طول روز باشد. با این حال، اگر به نظر می‌رسد هیچ یک از این موارد مشکل را بهبود نمی‌بخشد، ممکن است بخواهید با یک متخصص  کولر گازی در مرکز تعمیر کولر گازی اهواز تماس بگیرید تا یک تست تشخیصی برای نشت در سیستم شما انجام دهد و ببینید آیا قطعات نیاز به تعویض دارند یا خیر.

مرکز تعمیر کولرگازی اهواز

مرکز تعمیر کولرگازی اهواز که زیر نظر متخصصین تعمیرات فعالیت دارد.

 

کولر گازی روشن نمی‌شود

مشکل: واحد   AC  پس از تغییر تنظیمات ترموستات یا روشن کردن ترموستات روشن نمی‌شود.

علل احتمالی: ممکن است یک قطع‌کننده مدار در حال خاموش شدن باشد. مشکل دیگر می‌تواند این باشد که ترموستات دیگر با سیستم  AC   ارتباط برقرار نمی‌کند.

نحوه بررسی: برای بررسی این مشکل می‌توانید با مرکز تعمیر کولر گازی اهواز تماس داشته باشید. همچنین می‌توانید ابتدا قطع‌کننده مدار کولر گازی را مجدداً تنظیم کنید. اگر برق متناوب همچنان روشن نشود، احتمالاً ترموستات معیوب است.

نحوه رفع این مشکل AC خانگی: اگر مشکل مربوط به قطع‌کننده مدار باشد، باید توسط مرکز تعمیر کولر گازی اهواز برطرف شود. با این حال، بهتر است ابتدا وضعیت برق و سیم‌کشی کولر گازی توسط یک تکنسین برق مورد بررسی قرار بگیرد. اگر به نظر می‌رسد که ترموستات مشکل دارد، می‌توانید یک ترموستات جدید نصب کنید یا از یک تکنسین  HVAC  در مرکز تعمیر کولر گازی اهواز برای بررسی این مشکل کمک بخواهید.

هوا جریان دارد اما بی‌تاثیر به نظر می‌رسد

مشکل: وقتی واحد AC  فقط هوا را از طریق دریچه‌ها می‌چرخاند، اما گرم یا سرد نیست، به نظر نمی‌رسد که «تهویه‌شده» باشد.

علل احتمالی: بررسی این موضوع را به مرکز تعمیر کولر گازی اهواز بسپارید، چرا که این موضوع ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل احتمالی می‌تواند مربوط به یک سیم پیچ کندانسور کثیف یا نیاز به یک سیستم HVAC  با اندازه مناسب‌تر باشد.

نحوه بررسی: مرکز تعمیر کولر گازی اهواز برای بررسی این مشکل، زمان بروز آن را پیگیری می‌کند. اگر زمان بروز در وسط روز در تابستان باشد، ممکن است سیستم AC   در جبران دمای بالای بیرون با مشکل مواجه شود، اما اگر مشکل در تمام طول روز باشد، ممکن است یک مشکل مکانیکی یا تعمیر و نگهداری داشته باشد.

خرابی کولرگازی اهواز

خرابی کولرگازی اهواز که می تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند.

نحوه رفع این مشکل  AC  خانگی: اگر مشکل در گرم‌ترین زمان روز رخ دهد، ممکن است ظرفیت سیستم برای محیط جوابگو نباشد. برای حل این مشکل ممکن است لازم باشد سیستم موجود را با یک واحد  HVAC  با سرعت متغیر جایگزین کنید، اما اگر نمی‌خواهید سیستم خود را به طور کامل تعویض کنید، سعی کنید خانه را معتدل کنید و بهینه‌سازی انرژی انجام دهید تا میزان نیاز به تهویه مطبوع را کاهش دهید. اگر مشکل در تمام طول روز رخ می‌دهد، باید برای تعیین علت و بهترین راه‌حل سیستمHVAC   بازرسی شود. برای بررسی این سیستم از مرکز تعمیر کولر گازی اهواز کمک بگیرید.

باد گرم می‌وزد

مشکل : AC  هوا را به خوبی می‌دمد، اما جریان هوا گرم است.

علل احتمالی: در هنگام بروز این مشکل، نشت یا کم بودن مبرد اولین دلیلی است که به ذهن تکنسین تعمیر کولر گازی اهواز می‌رسد. با این حال، ممکن است دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود داشته باشد. یکی از دلایل رایج کثیف بودن فیلترهای هوا است که منجر به کثیف شدن کویل اواپراتور و گرفتگی کویل‌های کندانسور در یونیت خارجی می‌شوند.

نحوه بررسی: برای بررسی این مشکل نیاز به نظرات کارشناسانه و تخصص مرکز تعمیر کولر گازی اهواز دارید. برای رسیدگی به این اختلال، ابتدا ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی روی وضعیت «حرارت» تنظیم نشده است. اگر مشکل این نیست، فیلتر هوا را بررسی کنید. فیلتر هوای کثیف به این معنی است که باید کویل اواپراتور را نیز بررسی کنید. اگر فیلتر هوا تمیز به نظر می‌رسد، واحد بیرونی را بررسی کنید تا ببینید آیا جریان هوای کافی دارد یا خیر.

نحوه رفع این مشکل  AC  خانگی: ممکن است نیاز به مرکز تعمیرات کولرگازی اهواز نیاز نداشته باشید و فقط نیاز به تمیز کردن سیستم داشته باشید. تعویض فیلتر هوا، تمیز کردن کویل اواپراتور کثیف، پاک کردن زباله‌های داخل و حذف پوشش گیاهی اطراف واحد بیرونی می‌تواند مشکل را برطرف کند. با این حال، اگر هیچ یک از این‌ موارد جواب نداد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک تکنسین مرکز تعمیرات کولرگازی اهواز تماس بگیرید تا مبرد را پر کند.

مشکلات رایج تعمیرات کولر گازی اهواز

مشکلات رایج تعمیرات کولر گازی اهواز که اغلب در فصل تابستان پیش می آید.

 

واحد   AC  به طور مداوم متوقف و روشن می‌شود

مشکل: فعالیت سیستم AC کوتاه است، به این معنی که به طور مداوم برای کمتر از 15 دقیقه در یک زمان روشن و خاموش می‌شود.

علل احتمالی: دلایل بالقوه زیادی برای این مشکل وجود دارد، زیرا روشن شدن کوتاه کولر گازی، نشانه وجود مشکل دیگری در سیستم است. این موضوع می‌تواند به سادگی مثلاً با تمیز کردن فیلتر هوای کثیف یا برطرف کردن یک نشت کوچک مبرد مرتفع شود. همچنین، این مشکل می‌تواند به اندازه‌ای پیچیده باشد که سیستم   AC  نیاز به سیم‌کشی مناسب و قدرتمند برق داشته باشد. هر اتفاقی که می‌افتد، باعث می‌شود که سیستم  AC  در چرخه راه‌اندازی گیر کند یا به موتور دمنده فشار وارد کند.

نحوه بررسی: اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر هوا را بررسی کنید. در مرحله بعد، ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کند. اگر به نظر می‌رسد هیچ کدام از این موارد مشکل نداشته باشند، به احتمال زیاد مشکل نشت مبرد است.

نحوه رفع این مشکل   AC خانگی: اگر فیلتر هوا یا ترموستات مشکل داشته باشد، حل این مشکل ساده است – فقط کافی است آن‌ها را تعویض کنید. اگر نشتی مبرد وجود داشته باشد، برای حل این مشکل به یک متخصص   HVAC در مرکز تعمیر کولر گازی اهواز نیاز دارید. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا سیستم   HVAC شما برای خانه اندازه مناسبی دارد یا خیر.

با روشن شدن برق متناوب، کلید مدار یونیت AC قطع می‌شود

مشکل: هنگامی‌ که برق متناوب روشن می‌شود، کلید مدار قطع می‌شود.

علل احتمالی: خاموش شدن کلید مدار چیز خوبی است، زیرا می‌تواند به جلوگیری از آتش‌سوزی الکتریکی کمک کند. البته این مشکل باید توسط مرکز تعمیر کولر گازی اهواز بررسی شود. این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که یکی از چهار مورد در حال رخ دادن است: اتصال کوتاه وجود دارد، قطع‌کننده خراب است، فشار مبرد خاموش است یا سیستم آمپرهای زیادی می‌گیرد.

نحوه بررسی: ابتدا فیلتر هوای خود را بررسی کنید. فیلتر هوا با گرفتگی زیاد می‌تواند باعث شود سیستم سخت‌تر کار کند و آمپر بیشتری بگیرد. کویل‌های کندانسور کثیف نیز یکی دیگر از مواردی هستند که می‌توانند مشکل را افزایش دهند. اگر مشکل مربوط به تجهیزات کثیف نیست، احتمالاً یک مشکل مکانیکی یا الکتریکی وجود دارد که باید توسط یک متخصص در مرکز تعمیر کولر گازی اهواز بررسی شود.

نحوه رفع این مشکل  کولر گازی: صاحبان خانه می‌توانند به راحتی فیلتر هوای خود را تعویض کرده و حتی کویل‌های کندانسور را تمیز کنند، اما تعمیرات قطع‌کننده مدار و سیستم سیم‌کشی فقط باید توسط یک برقکار انجام شود. اگر مشکلات فشار مبرد وجود دارد، تعمیر به کمک تکنسین  HVAC  و مرکز تعمیر کولر گازی اهواز  نیاز دارد.

هوای مرکزی کولر گازی بوی نامطبوعی می‌دهد

مسئله: هوای خروجی از کولر گازی بوی نامطبوعی می‌دهد.

علل احتمالی: چند دلیل واضح برای بوی بد هوای  AC  وجود دارد. مشکلات زهکشی که منجر به آب راکد می‌شوند، نشت مایعاتی که باعث بخار می‌شوند، موتور فن که اتصال کوتاه می‌کند، حیوانات مرده در مجاری هوا و رشد کپک در سیستم AC   از دلایل رایج این مشکل هستند.

نحوه بررسی: تشخیص این مشکل   AC خانگی، اغلب به نوع بو بستگی دارد. به طور مثال بوی تخم مرغ گندیده حاکی از وجود حیوان مرده در مجاری و کانال‌های هوا است، همچنین بوی گاز یا اگزوز نشان‌دهنده نشت مایع است.

نحوه رفع این مشکل   AC خانگی: هنگامی‌ که بوها مشکل‌ساز می‌شوند، تمیز کردن حرفه‌ای معمولاً بهترین راه‌حل برای مرتفع کردن مشکل است. ضمن اینکه ممکن است لازم باشد نشت مایع را ردیابی کرده و سیستم را کاملاً بررسی کنید.

عملکرد واحد   AC  باعث نشت آب از دریچه‌های هوا می‌شود

مشکل: آب از دریچه‌های هوا نشت می‌کند. نشت آب موضوعی است که می‌تواند به سیستم AC، سقف، دیوارها و کف آسیب جدی وارد کند.

علل احتمالی: اگر رطوبت اطراف دریچه‌های کولر گازی خود مشاهده کردید، ممکن است دلیل آن، ترکیبی از عوامل مختلف باشد. بررسی دقیق این موضوع نیاز به عیب‌یابی مرکز تعمیر کولر گازی اهواز دارد. با این حال، این مشکل ممکن است به دلیل عایق ناکافی اطراف کانال‌ها، گرفتگی خط تخلیه میعانات، سیم پیچ اواپراتور یخ‌زده، فیلتر هوای کثیف یا نشت مبرد رخ دهد.

نحوه بررسی: نکته کلیدی این است که بفهمید رطوبت از کجا منشأ می‌گیرد. برای حل این مشکل، از بررسی فیلتر هوای خود شروع کنید. فیلتر را از نظر رطوبت و کثیفی بررسی کنید. در مرحله بعد، کانال‌ها را بررسی کنید تا میزان عایق بودن آن‌ها را ارزیابی کنید. اگر جریان هوای کولر کم باشد یا هوا به خوبی خنک نشود، نشت مبرد باعث به‌وجود آمدن رطوبت بر روی دریچه‌ها خواهد شد، زیرا رطوبت از هوای کولر حذف نمی‌شود. در نهایت سیم پیچ اواپراتور و خط تخلیه میعانات را بررسی کنید. اگر تشکیل رطوبت بیشتر زمانی که سیستم AC خاموش است اتفاق بیفتد، احتمالاً مشکل مربوط به سیم پیچ اواپراتور است. اگر تشت تخلیه واحد کندانسور بیرونی پر است، مشکل در خط تخلیه وجود دارد.

نحوه رفع این مشکل AC خانگی: به احتمال زیاد، بهبود عایق اطراف کانال‌ها و تعویض فیلتر هوا برای کمک به رفع مشکل ضرری نخواهد داشت. با این حال، اگر به نظر می‌رسد مشکل از سیم پیچ اواپراتور، خط تخلیه میعانات گازی یا مبرد است، باید با یک تکنسین AC در مرکز تعمیر کولر گازی اهواز تماس بگیرید تا این مشکل کولر گازی را برطرف کند.

علت خرابی کولر گازی

ایرادات شایع کولرگازی در اهواز

ایرادات شایع کولرگازی در اهواز

در قسمت بیرونی خانه، آب از پریز کندانسور AC نشت می‌کند

مشکل: اگر مشاهده کردید که آب از لوله خروجی کندانسور AC در نمای بیرونی خانه نشت می‌کند، با مشکل مهمی مواجه هستید و نیاز به مرکز تعمیر کولر گازی اهواز دارید. در واقع این مشکلی است که باید در اسرع وقت برطرف شود، چون می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مهم تهویه مطبوع باشد و به خانه شما آسیب برساند.

علل احتمالی: مقدار کمی‌ از نشت میعان به‌ویژه در روزهای گرم تابستان طبیعی است. با این وجود، اگر نشتی قابل توجهی وجود داشته باشد، معمولاً به دلیل گرفتگی خط کندانسور اتفاق می‌افتد. همچنین ممکن است مشکل ساده دیگری مانند ترک‌خوردگی تشت میعانات گازی یا فیلتر هوای کثیف وجود داشته باشد. بدترین حالت ممکن برای این مشکل این است که سیستم AC اشتباه نصب شده باشد و به درستی تخلیه نمی‌شود.

نحوه بررسی: برای ارزیابی این مشکل، با بررسی میزان نشت آب شروع کنید. اگر این نشت بیشتر از یک گودال کوچک باشد، مشکل جدی است. در مرحله دوم به این موضوع توجه کنید که چه زمانی آب از لوله‌های خروجی نشت می‌کند. نشت آب در حین کار طبیعی است، اما نباید مداوم باشد.

نحوه رفع این مشکل AC خانگی: اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر هوای خود را در صورت کثیف بودن تعویض کنید. اگر با این تعویض مشکل حل شد، بسیار عالی است، اما اگر مشکل ادامه داشت، به یک متخصص AC در مرکز تعمیر کولر گازی اهواز نیاز دارید تا گرفتگی خط تخلیه میعانات را برطرف کند، تشت شکسته را جایگزین کند، یا تجهیزات را دوباره نصب کند تا به درستی کار کنند.

فن باکس داکت روشن نمی‌شود

مشکل: فن باکس داکت AC روشن نمی‌شود، حتی اگر ترموستات تنظیم شده باشد. احتمالاً ابتدا متوجه خواهید شد که اگرچه به نظر می‌رسد سیستم روشن است، اما در داخل مانند حالت عادی خنک نمی‌شود.

علل احتمالی: هنگامی ‌که واحد بیرونی کولر گازی کار نمی‌کند، مشکل معمولاً بزرگ است. به‌عنوان مثال، ممکن است موتور یونیت خارجی سوخته باشد، خازن‌های معیوبی وجود داشته باشند یا منبع تغذیه کافی نباشد. البته این موضوع دلایل ساده‌تری نیز دارد. این دلیل ساده برای کار نکردن یونیت خارجی می‌تواند مربوط به قطع‌کننده مدار باشد.

نحوه بررسی: ابتدا به بیرون بروید تا بررسی کنید که فن باکس داکت کار نمی‌کند و سوئیچ خاموش‌کننده اضطراری نیز درگیر نیست. ممکن است به نظر برسد که واحد الکتریکی در حال کار است، اما شما هیچ حرکتی از طرف فن احساس نمی‌کنید یا نمی‌بینید. این نشانه به طور قطعی به شما می‌گوید که فن باکس داکت AC شما کار نمی‌کند. ممکن است این موضوع مربوط به جریانات برق باشد، بنابراین لازم است تابلوی برق را بررسی کنید و متوجه شوید که فیوز سوخته یا مدار قطع شده است. اگر هیچ کدام از این موارد را مشاهده نکردید، واحد AC را مجدداً تنظیم کنید. در کل اگر یونیت خارجی کار نمی‌کند، مشکلی در داخل وجود دارد که یک مرکز تعمیر کولر گازی اهواز باید آن را بررسی کند.

نحوه رفع این مشکل AC خانگی: می‌توانید در حین بررسی مشکل، راه‌حل‌های ذکر شده در قسمت بالا را امتحان کنید. یک تکنسین مرکز تعمیرات کولر گازی در اهواز برای ردیابی مشکل باید سیستم را در زمانی که کار نمی‌کند، آزمایش کند. خازن‌های معیوب، کنتاکتور سوخته یا خراب و موتور دمنده سوخته باید به طور کامل تعویض شوند. منبع تغذیه ناکافی نیز می‌تواند از جمله دلایل این موضوع باشد. برای بررسی مشکلات منبع تغذیه ناکافی و حل آن‌ها باید از برقکار کمک بگیرید.  

خدمات مجموعه ما در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی

به هر یک از بخش ها وارد شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را پیرامون تعمیرات وسایل خانگی پیدا کنید!

تعمیرات لوازم خانگی اهواز ​

تعمیرات لوازم خانگی خود را به متخصصین تیم ما بسپارید.

تعمیرات لباسشویی اهواز

تعمیرات ماشین لباس شویی خود را به متخصصین تیم ما بسپارید. تامین قطعات و پشتیبانی از خدمات در پرشین نوین اهواز به بهترین شکل انجام می شود.

تعمیرات یخچال اهواز

تعمیرات یخچال های خود را به متخصصین تیم ما بسپارید. تامین قطعات و پشتیبانی از خدمات در پرشین نوین اهواز به بهترین شکل انجام می شود.

راهنمای ثبت درخواست

برای ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود گام‌های زیر را دنبال کنید!

فرم تعمیرات پرشین نوین اهواز

ثبت سفارش توسط شما

برای شروع، درخواست خود را در سایت ثبت کرده یا با متخصصین ما تماس بگیرید.

اعزام-متخصص

هماهنگی متخصص با شما

تکنسین های ما با شما تماس گرفته و زمان حضور در محل را با شما هماهنگ می‌کند.

 
مراجعه-تکنسین

مراجعه تکنسین و انجام کار

تکنسین در ساعت مقرر در محل شما حضور یافته و دستگاه را برای شما تعمیر می‌کند.

فرم تعمیرات

(Required)

نظرات و پیشنهادات

مشتریان پرشین نوین چه می گویند

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *